lördag 31 maj 2014

Cykeldags igen!

I onsdags bestämde jag mig för att anmäla mig till Ringsjön runt! Jag har cyklat ca 2 mil detta året och lika mycket förra ungefär... Skulle velat cykla mer men kommer inte igång och prioriterar annan träning istället. Men idag blev det i alla fall ett lopp, 125 km. Det tog 4h och 50 min. Kämpigare än jag tänkt mig, inte alls samma tryck ( framför allt inte i backarna) som jag hade när jag cyklade förförra året. Då cyklade jag i och för sig ihop över 200 mil... Men kändes verkligen att jag inte är cykeltränad... Dock roligt i alla fall och hittade sällskap hela rundan vilket gjorde det ännu bättre såklart! 
Här är det paus, depån kom efter ca 8,5 mil och den var väldigt välkommen. Det blev kaffe!!!, 2 släta bullar och vattenpåfyllnkng sen var det bara att trampa vidare! 

Uppladdningen innan loppet idag blev min egen "bulletproof" coffee som jag gjorde så här:
1 msk mct-olja 
2 tsk ghee
Ca 15 g chokladprotein 
Ca 1 dl Mandelmjölk 
Några dl kaffe 
Mixa ihop allt i en mixer och drick! 
Ger bra energi och mättar bra! 

Jag hade också gjort pannkakor ( som jag glömde fota, men blev bra:
3 dl äggvita 
1 dl kokosmjöl 
1 msk fiberhusk 
1 skopa proteinpulver ( jag tog peanutbutter cookie dough, men vilken som funkar)
0,5 dl havregryn 
0,5 tsk bakpulver 
Mixa ihop allt till en tjock smet. Riv i ca 3/4 zucchini och blanda runt. 
Om smeten är för tjock kan man ha i lite Mandelmjölk ( eller annat) och sen steka som plättar. Jag fick 12 plättar.
Åt hälften till frukost och hälften efter loppet! 

Det känns just nu i ögonen och ryggen att det blev en bra tur idag och helt klart sängen nästa:)! 
Gonatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar